W+K Tokyo

TYPE New Fonts

we are excited to announce the new models Eurostile, Friz Quadrata, Optima and Serif Gothic joining the TYPE lineup.

眼鏡ブランド「TYPE」から 新しく4モデル Eurostile、Friz Quadrata、Optima、Serif Gothic が発売しました。
150810_TYPE_PR_KIT_JP

Choose your glasses like selecting a typeface – the eyewear brand TYPE launched in January 2014 with this fresh new way of looking at eyewear. As the choice of typeface affects expression in written communication, subtle design differences in eyeglasses frames change the impression of the person who wears them. Our glasses brand, TYPE, was inspired by the similarities between the function and design of typefaces and glasses. Each pair is handcrafted in Sabae city, known as the home of Japanese eyewear craftsmanship.

書体(typeface)を選ぶように眼鏡のデザインを選ぶ、というこれまでにない新しいコンセプトを持ったブランドとして2014年1月に発表された眼鏡ブランド「TYPE」。書体のデザインがメッセージの伝わり方に影響を与えるように、眼鏡フレームの微妙なデザインの違いはそれをかける人の印象に変化をもたらします。この考えのもと、TYPEは書体と眼鏡の機能的・デザイン的な共通点に着想を得て生まれ、ひとつひとつ、眼鏡の聖地と呼ばれる鯖江市の職人の手によって手作りされています。

TYPE_image_H_G

Following the earlier models Helvetica®, Garamond, Din and Futura, all four models are also now available in a choice of black, tortoise or clear; as glasses or sunglasses. You can also order prescription glasses at the websites and store.

「Helvetica®」「Garamond」「Din」「Futura」と同様に、新モデルもフレームの色は Black/Tortoise(べっこう)/Clear、眼鏡とサングラスから選ぶことができます。また、度付レンズへの変更も承っています。

150810_TYPE_PR_KIT_JP

Eurostile was created in Italy. We reflected the typeface’s curved square shape and created glasses that give a warm and friendly impression. Friz Quadrata is used widely in universities and government entities. Its sharp and edgy design is recommended for those who like to have strong dramatic eyes. It is said that the typeface Optima was created in the 1950’s, inspired by the epigraph at the Basilica di Santa Croce in Italy. We examined its modern yet classic features to create the sophisticated round shape glasses. Serif Gothic combines both round and straight-line sharpness. Serif Gothic frames are recommended for those who are looking for a simple, yet unique, style.

「Eurostile」は、イタリアで誕生した書体で、丸みのあるスクエアで構成された、愛嬌のあるデザインが特徴です。鋭角的でエッジが効いた「Friz Quadrata」は大学や政府機関で広く使われている書体であり、主張のある印象的な目元を作りたい方におすすめです。「Optima」は50年代にイタリアのサンタ・クローチェ聖堂の碑文にインスパイアされて制作されたと言われています。現代的かつクラシックさも併せ持つ洗練された丸みのあるデザインが特徴です。丸みと直線的なシャープさの両方が印象的な「Serif Gothic」は 、シンプルかつ個性的なアイテムをお探しの方におすすめです。

In early September, there will be a TYPE popup store at 1LDK AOYAMA HOTEL. Stay tuned.
また、9月初旬には1LDK AOYAMA HOTELでポップアップを予定してます。乞うご期待。

#type_gs

Wieden+Kennedy Founders’ Day 2015

今年33歳になったワイデン+ケネディ。17年目の東京オフィスは、少し遅れて、先日ファウンダーズデーをお祝いしました。
Wieden+Kennedy turned 33 years old this year, and the Wieden+Kennedy Tokyo celebrated its 17th Founders’ Day last week.

Morning
6:45集合。Meet at 6:45.

Bus Ride
小田原までの車中。A bus ride to Odawara.

Waterfall
早朝滝行。Morning Takigyo (ascetic practice under a waterfall)

334
2分間。2 minutes.

WATERFALL_FAMILY
そして集合写真。And W+K Family Photo.

390
お昼は精進料理。We ate Buddhist vegetarian cuisine.

407
休憩。Rest.

415
昼食後の座禅。Zazen after the lunch.

424
最乗寺から次の地点へ。From Saijoji to next stop.

452
ジョンのスイカ割りでビーチパーティーをキックオフ。
Kicking-off the beach party with John’s Watermelon challenge.

509

506

516

518
夜はOTのLive painting. Live painting by OT.

529
〆の花火。Closing fireworks.

BEACH_FAMILY


Stay Stupid.
W+K Tokyo Founders’ Day
Check out more photos on #wkfd17

Booking.com: Here’s to the Explorers

We are really excited to introduce Booking.com, Planet Earth’s #1 accommodation site, its first-ever campaign in Japan, which debuted with the TVC “Here’s to the Explorers.”

世界最大の宿泊予約サイトBooking.com (ブッキング・ドットコム) の、日本における初のブランドキャンペーン「あなたは 冒険者」をローンチしました。

Life is a lot more exciting when you find the perfect basecamp for your adventure with Booking.com.

自分の冒険にぴったりのサイコーの拠点をBooking.comで見つけたら、人生はもっとエキサイティングになることでしょう。

Booking.com_01

Booking.com_02

Booking.com_03

Booking.com_04

The campaign also includes the launch of the social accounts Instagram/@bookingcom_jp and Twitter/ @bookingcom_jp.
The film is also available on Facebook (Please switch your region to Japan to view the campaign content.)

また、Booking.comのソーシャルメディア (Instagram/@bookingcom_jp , Twitter/ @bookingcom_jp)もローンチしました。
また、フィルムはFacebookでもご覧いただけます(設定地域を日本に変更ください) 。

#Booking冒険

NIKE NIGHT RACERS

Every start line is a green light.
Every race is another record to beat.
It’s a time to lace up and buckle up.
Japan, start your engines.

エンジンに火を灯せ。
クツひもを締め、ギアをトップにいれろ。
目の前の信号はすべて青、もうキミを止めるものはなにもない。

We are excited to announce Nike’s new film “Night Racers”, launched today for Nike’s campaign “So Fast”.
このたび、 ナイキジャパンのキャンペーン「So Fast」のキャンペーンフィルム『ナイトレーサー』がローンチしました。

Nike_NightRacers_01
Nike_NightRacers_02
Nike_NightRacers_03
Nike_NightRacers_05

The film is directed by Keisuke Hakomori. On Sunday August 30, Nike Japan will culminate the campaign with a battle of speed during the one-mile night racing event “TOKYO FASTEST MILE “ at Marunouchi. For more details about the event, please visit Nike Japan’s official website from the link.

フィルムは新進気鋭の映像作家、箱守 惠輔氏が手がけました。また、8月30日(日)夜に、東京・丸の内にて、1マイルレース「TOKYO FASTEST MILE」を開催いたします。イベントの詳細は、こちらからナイキジャパンのオフィシャルホームページをご確認ください。

If you’re really going to Portland…

一時期、様々な雑誌でポートランドが取り上げられました。でも、結局どこに行くのが良いかは、なかなか決められない。そんな旅行者、出張者のために、ポートランドに住む W+Kカマタシンヤがガイドブックを作りました。

旅行や出張でポートランドを訪れる日本人のために、本当にお勧めできるスポットだけを集めた電子書籍ガイドブック。全てのスポットがGoogle Map©のリンク付きなので、Kindleはもちろん、iPhoneやスマートフォンで簡単に地図にアクセスできます。現地で、書籍のガイドブックを持ちながらウロウロしなくて済むように設計されています。

(W+K’s Shinya made a real Portland guide book. If you really want to visit truly best places in Portland, this is a must-have guidebook. All the places are linked to GoogleMap!)

REAL PORTLAND CITY GUIDE #リアルポートランド

Real PDX