W+K Tokyo

自分の本当の声に耳をかたむけて、 うごきだす、それだけ。

A very new “JUST DO IT.” campaign in Japan, that elevates the forward-facing attitude of all women, was launched for the first time in three years.
The campaign ambassadors are female athletes that love sport and embody a toshindai attitude.

Together with both world class athletes such as tennis star Naomi Osaka, dancer/choreographer Koharu Sugawara, champion skateboarder Aori Nishimura and Sky Brown, basketball player Evelyn Mawuli, and everyday female athletes, a wide range of women help depict the new brand message: “listen to your real voice and just start moving.”

2019年4月、約3年ぶりとなる日本国内のJUST DO IT.キャンペーンが公開されました。
全ての女性の前向きな姿勢を讃える今回のキャンペーンでは、アンバサダーに等身大でスポーツを楽しむ女性アスリートを起用。プロテニスプレイヤーの大坂なおみを筆頭に、ダンサー/振付師の菅原小春、プロスケートボーダーの西村碧莉、 プロスケートボーダー及びプロサーファーであるスカイ・ブラウン、 義足の陸上競技選手、中西麻耶、バスケットボール選手の馬瓜エブリンなどが出演しました。世界チャンピオンやプロアスリートだけでなく、アマチュアのアスリートら、幅広く活躍する女性アスリートを通じ、新しいキャンペーンメッセージ「自分の本当の声に耳をかたむけて、うごきだす、それだけ」を描写しています。


Tennis Star Naomi Osaka
プロテニスプレイヤー 大坂なおみ
“Change everything but yourself.”
「世界を変える、自分を変えずに。」

Dancer/Choreographer Koharu Sugawara
ダンサー/振付師 菅原小春

”Dance like nobody’s watching until everybody is”
「世界中の視線が注がれていても。誰にも見られていなくても。」

Paralympian Sae Shigemoto
陸上競技選手 重本沙絵

 “Be the greatest athlete. Period.”
「まだ誰もなったことのないアスリートになる。」

Ski Jumper Sara Takanashi
スキー選手 高梨沙羅

“Fly over your own records.”
「前人未踏の世界記録をつくり、そして、飛びこえる。」

Champion Skateboarder Sky Brown
プロスケートボーダー/サーファー スカイ・ブラウン


 ”Don’t just do it for victory, do it for fun.”
「やるからには世界一。世界一、たのしむ。」

Starting early April 2019 the campaign has launched with OOH around Shibuya station, Dogenzaka and Center-gai Shopping Street, as well as web and SNS ads online.
キービジュアルは2019年4月上旬から渋谷駅および道玄坂・センター街エリアのOOHに掲出されているほか、Instagram Storyなどのプラットフォームを活用したWeb広告、SNSなどでキャンペーンを展開しています。

The campaign anthem “Nike presents: JUST DO IT. うごきだす、それだけ (JUST MOVE)” goes live starting April 19th, capturing female athletes ignoring the noise and embracing their urge. It launches on Instagram, YouTube, Twitter and other digital platforms. Please don’t miss out!

周りの雑音に省みず、活躍する女性アスリート達の衝動を描いた、キャンペーンアンセムムービー『Nike presents: JUST DO IT. うごきだす、それだけ』は4月19日よりInstagram, Youtube, Twitterなどをはじめとしたデジタルプラットフォームで展開しています。ぜひチェックしてみてください!

NEW FACE | Chinami+Keisuke

As we continue to welcome new faces, we’re starting to have people with the same first name. Currently, we have two Ayano’s, two Keisuke’s, two Mike’s and two Ryan’s, all of whom have been receiving misaddressed emails lately!

メンバーが増えるとともに、同じ名前の人も増えて来ました。
現在オフィスには、Ayano、Keisuke、Mike、Ryan、が二人ずついて、
メールの宛先間違いも増えています・・・


Chinami Narikawa 成川千波 | Art Director

東京生まれで19歳でロンドンに移住し、20代をロンドンで過ごす。セントラル・セントマーチンズでグラフィックデザインとイラストレーション、大学院ではコミュニケーションデザインを学ぶ。ヨーロッパの様々な映画プロダクションでグラフィックデザイナーやヴィジュアルリサーチャーとしてキャリアを積む。祖父母と過ごしたいという思いから日本へ帰国しワイデンへ。趣味は筋トレ、歴史探検、人魚見習い訓練、実験的な料理をすること、妄想、都市伝説を調べること。きのこと木のみ採取、祖母とお茶すること、土の上で裸足になることも好き。

Originally from Tokyo, Chinami moved to London when she was 19 and spent her 20’s there. She obtained a BA in graphic design and illustration, and a MA in communication design, both at Central Saint Martins. Since then, she has been working as a graphic designer and a visual researcher for movie productions in Europe. Wanting to spend more time with her grandparents, she came back to Japan and joined W+K. Her hobbies include weight training, visiting historic sites, training herself as an apprentice mermaid, experimental cooking, fantasizing, doing research on urban myths, picking mushrooms and nuts, having tea with her grandma, and being bare feet on soil.


Keisuke Fujita 藤田 啓輔 | Art Director

大阪府箕面市生まれ、神奈川県横須賀市育ち。早稲田大学でスポーツ科学を学び、卒業後、東京の新聞社で報道写真家としてキャリアをスタートさせる。2011年にオランダに渡り、デザインアカデミー・アイントホーフェン、 Man and Communication学部でコンセプチュアルデザインを学ぶ。以来デザイナーとしてのキャリアを積む。週末の少年野球やサッカーセネガルリーグを含む、ありとあらゆるスポーツ観戦、歩きながらの独り言が趣味。好きなものは、蕎麦、広島カープ、人間くさいもの。

Keisuke was born in Minoh, Osaka, and raised in Yokosuka, Kanagawa. After graduating from Waseda University in Tokyo where he studied sports science, he joined a news publisher and started his career as a photojournalist. In 2011, he moved to the Netherlands to study conceptual design in the Man and Communication department of Design Academy Eindhoven. He has been working as a designer ever since. His hobbies include watching any kind of sports from Little League baseball to Senegal League soccer, and also talking to himself while walking. He also loves soba, Hiroshima Carp, and anything human.

NEW FACE | Mike+Shohei

Here’s a few of our new family members. More to follow!
最近ワイデンファミリーはますます拡大中です!


Mike Blasberg マイク・ブラスバーグ | Network Engineer

Mike was born in Mississippi but has spent most of his life in North Carolina and Portland. His degree is in Chemical Engineering, but he later opted for something more social than pushing papers around, and found himself doing IT. He’s been at W+K for about 8.5 years. He enjoys hosting dinner parties, camping, rosé with Cheez-Its, being on the water, biking, and the thought of being fit. He hopes to run a marathon one day.

ミシシッピ生まれで、人生の大部分をノースカロライナとポートランドで過ごしてきたマイク。化学工学を学んだものの、書類に囲まれるよりも人に携わることがしたいと思い、ITに転向する。ワイデン歴8年半にして、ポートランドオフィスから東京へ。好きなことは、ディナーパーティーを開くこと、キャンプ、チーズクラッカーを肴に飲むロゼワイン、船に乗って水に浮かぶこと、自転車に乗ること、そしてもっと健康的な自分を想像すること。いつかマラソン大会に出場することを願っている。


Shohei Kawada 川田翔平 | Designer

Born in Honolulu to a Japanese mother and American father, Hawaii is a perfect halfway point for Shohei. Although he grew up near the beaches of Honolulu and LA, he doesn’t know how to surf. Instead he spent much of his childhood drawing and making things. That passion grew into a decision to pursue a career as an artist. He attended Art Center College of Design in Pasadena, CA and studied illustration. But because he gets bored of things easily, he delved into other skills like graphic design and animation. Upon graduation, he found an opportunity at W+K Tokyo as a design intern and to everyone’s surprise (including his) he fit right in.

These days Shohei spends his time attempting to explore all of Tokyo, taking photos of nostalgic things and playing baseball on weekends. His favorite things are blue skies, 80’s Japanese music, old vintage things and anything dark chocolate. He used to drink only black coffee, but lattes have grown on him since moving to Japan.

ホノルル生まれロサンゼルス育ちの翔平。いつも海辺の街に住んでいたけどサーフィンはできない。その代わり、子供の頃はよく絵を描いたり何かを作っていたそう。高校を卒業してもものづくりへの情熱は消えず、アートセンター・カレッジ・オブ・デザインでイラストを専攻。飽きっぽい性格から、イラストだけでなくグラフィックデザインやアニメーションなどいろいろなことを学ぶ。卒業後にW+K東京でインターンを始めると、ずっと前からいたかのようにしっくり馴染むことに本人も周りもびっくり。趣味は写真、東京を冒険すること、週末は草野球をしている。好きな物は青い空、’80年代の日本の音楽、古い物、ダークチョコレート味のものは何でも。コーヒーはブラック派だったけれど、日本にきてから意外とラテを飲むように。

20th Anniversary


6月22日に、W+K 東京オフィスは20周年を迎えました!
On June 22, W+K Tokyo office celebrated its 20th anniversary!


集合写真にはイベント準備のため数人欠けていますが、現在の社員数は65名。当日は、これまでの社員も招待して盛大に祝いました。
Currently, there are 65 full-time employees, but a few member are missing from the group photo due to preparation for an event. We celebrated together with past employees who were invited for the anniversary.


多くのOB、OGが駆けつけてくれ、その中には20年前に東京オフィスを立ち上げたジョン・C・ジェイの姿も!
A number of past members came, and among them was John C Jay, who founded the Tokyo office 20 years ago!


OMSB、yabiku、Reiji Okamoto、jan、呂布と豪華なDJ陣に加えて、Opus Inn>QNのライブパフォーマスも行われ、関係者だけしか聞けないのはもったいないレベル。
For DJs, we’ve invited OMSB, ybaiku, Reiji Okamoto, jan, and ryohu, along with Opus Inn and QN for live performances. The lineup was a shame to be only experienced by the staff.


これまでの歴代マニフェストやタグラインを書くお絵かきロボットは、ケネディーズ卒業生のHarutoが制作。
A drawing robot, which draws past manifests and taglines, was created by Haruto, a Kennedys graduate.


ヌケメさんのグリッチ刺繍でロゴTシャツを作成してもらいました。一枚ずつデータの壊れ方が違っているという芸の細かさ。
Nukeme made us glitch stitch logo t-shirts. The logo glitches differently for each shirt.


ライブペインティングをしてくれたのは、Naoki ”SAND” YamamotoInoue Jun。オーバーオールを着た4~5人が1組となってカンバスになり、ところどころに”Walk in Stupid”や”Fail Harder”などW+Kのモットーも。
Live painting was performed by Naoki ”SAND” Yamamotoand Jun Inoue. Groups of 4 or 5 wearing white overalls became one canvas, and W+K mottos such as “Walk in Stupid” and “Fail Harder” was depicted throughout.

また次の10年、20年に向けて、クリエイティブの力で世の中に貢献できるよう社員一同がんばっていきます!
We’re looking forward for the next 10, 20 years as we use our creativity to make the world a better place!

The Kennedys

ワイデン+ケネディ トウキョウでは、新たな才能を発掘し、その可能性を最大限に引き出すための「次世代クリエイティブ増強プログラム」2回目となるケネディーズの募集を開始します。

ケネディーズは2011年にアムステルダムで始まり、ロンドン、サンパウロ、上海でも導入されている取り組みです。東京では今回募集する最大6名の選抜されたメンバーで構成され、実際にクライアントのためのキャンペーンを構築。クリエイティビティを使いこなし、世の中にインパクトを与える方法を身につけてもらいます。

ケネディーズとは?
インターンシップでも学校でもありません。端的に言い表すならば「次世代クリエイティブ増強プログラム」。さまざまな才能を持つクリエイターを集め、実際の仕事をスピーディに進めながら学んでいく場です。ケネディーズという名前は、ワイデン+ケネディの創業者の一人、アートディレクターのデイビッド・ケネディに由来し、各国の卒業生はワイデン+ケネディ各オフィスをはじめ多方面で活躍しています。東京では一期生5名のうち、2名が社員として登用されました。

募集概要
募集人数:最大6名
プログラム期間:2018年9月3日(月)〜2019年3月29日(金)
開催地:153-0051 東京都目黒区上目黒1-7-13
プログラム参加期間中は東京都が定める最低賃金が支払われます。
http://kennedys.jp

応募条件
クリエイティビティの力を信じ、多様性を受け入れるすべての人々に開かれています。2018年9月から7ヶ月間東京でのプログラムに参加でき、日本語で会話ができること。(英語が使えればより多くの刺激を受けるためのアドバンテージになりますが、マストではありません。)年齢、性別、学歴、職業、国籍、広告業界での経験は不問です。クリエイティビティの種類も問いません。デザイン、ライティング、コーディング、フォトグラフィー、音楽、ゲーム、ファッション、クッキング、なんでも構いません。

応募方法
下記6つの質問に答えることで応募することができます。
1. ありきたりな何かをつくってください。
2. 「心霊写真」を送ってください。
3. 少子高齢化を解決する方法を考えてください。
4. 好きな場所、時代、性別に生まれ変われるとしたら、どうする?
5. 「ん」の次にくるひらがなを発明し、発音も教えてください。
6. 意外なことをしてください。

締め切り:2018年7月20日(金)
選考結果発表:2018年7月27日(金)

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応募に関するお問い合わせ
info@kennedys.jp