W+K Tokyo

Election

CONES FOR VOTES

Voting rates in Japan are near an all-time low, so for the recent national election, we wanted to find a fun, ice-cream related way to encourage young people to vote. With recent election law changes in Japan that allowed candidates to use social media to canvas votes for the first time, we took the opportunity to launch a website and promised to give free ice cream to everyone who pledged to vote in the election.

「アイスクリームを選ぶように日本の未来もしっかり選ぼう」

近年、日本では選挙における投票率の低さ、特に若い世代での政治への無関心が問題になっていました。そこでベン&ジェリーズのこのキャンペーンでは、アイスクリームならではの面白いやり方で、若者が選挙に行く機運をもりあげようとしました。

ウェブサイトで好きなフレーバーを選択すると、「週末の選挙でもちゃんと候補者を選択してくださいね」というメッセージとともに、Facebookのタイムラインに投票宣言がポストされ、引き換えに選んだアイスクリームがもらえるというもの。

サイトローンチ5日後で74,000人以上がサイトを閲覧、さらに約9000人が投票することを宣言し、大勢のファンひきかえに無料アイスをもらおうと行列をつくりました。

Read More