W+K Tokyo

Laforet Harajuku | Grand Bazar 2017 Summer

Laforet Grand Bazar is the biggest sale event of Laforet Harajuku which takes place two times a year. During this sale, numerous young people wait in a queue before store opening to get sale items up to 90% off and sometimes the entry gets restricted because of the oversized crowd. For this ‘Grand Bazaar’, one of the seasonal events of Harajuku, W+K has produced a campaign visual and a film. We have expressed the
excitement towards the sale with the idea of the “impatient typo”.

The long-awaited Grand Bazar is coming. This is something you need to make a note about in your calendar and post about on SNS. In modern society, our daily life is accompanied by typing words. Many of you must have experienced making typos when you get too excited, haven’t you? So by using such “impatient typo” we are aiming to express the excitement and promote expectation towards the Grand Bazaar.

The visual will be used for a large OOH displayed in the exterior of Laforet Harajuku, the posters will be for the inside of the building, shopping bags for each shops and a unique megaphone. The campaign linked with this visual will take place during the sale period, from July 27th Thursday to 31st Monday.

In the film, Pop-up windows of “LAFORET GRAND BAZAR” typed in various devises such as smartphone and PC etc. spread out randomly and fill up the screen. By showing the way excitement occurs and expands simultaneously with spreading “impatient typo”, we are to build up the voltage towards Grand Bazar to its highest.

年に 2 回開催されるラフォーレ原宿のビッグセール、ラフォーレグランバザール。最大 90%OFF と あって、オープン前から多くの若者が行列を作り、ときに入場制限がかかるほど混雑するビッグイベ ントです。そんな原宿の風物詩、グランバザールのキャンペーンビジュアルと TVCM をワイデン+ ケネディ トウキョウが手がけました。セールへの興奮を「前のめりタイポ(誤変換、タイプミス)」で表現しています。

待ちに待ったグランバザール。絶対に忘れることなんてないけれど、カレンダーに書き込んだりメモ したり。戦利品にコメントをつけて SNS でシェアしたり。現代社会においては文字を入力するとい う行為が付き物です。興奮のあまり、おかしな変換のタイポのまま全世界にシェアしてしまったとい う経験は、多くの人がしているのではないでしょうか? そんな「前のめりタイポ」でグランバザー ルへの興奮を表現し、期待感を醸成するのが目的です。

ビジュアルはラフォーレ原宿の建物に掲げられる巨大な OOH、館内ポスターのほか、各ショップで 使われるショッピングバッグやメガホンにも使われ、7 月 27 日(木)~31 日(月)のグランバザ ール期間中はビジュアルと連動したキャンペーンも展開されます。

TVCM では、スマホや PC など多様なデバイスでタイピングされる“LAFORET GRAND BAZAR”の ポップアップウィンドウが縦横無尽に広がり、画面を埋め尽くします。同時多発的に興奮が伝播し 「前のめりタイポ」が溢れていく様子から、グランバザールへのボルテージを最高潮まで高めます。

Read More