W+K Tokyo

Nike Baseball “Sensei”

It’s time to make them talk. NIKE

This campaign will serve as inspiration for baseball players to not be afraid to take center stage and stand out as an individual. It is about making people take notice and getting payback for all the hard work and dedication they put in. The spot, “SENSEI (PLEDGE)”, features cameos from two Japanese baseball greats, Hideo Nomo and Koji Uehara. The spot was aired during the World Baseball Classic 2013.

チームに貢献するために、厳しい練習やひたむきな努力をするすべての若者たち。彼らに光を当て、ひとりのプレイヤーとして認められるきっかけを作るたいという想いのもと、今キャンペーンは、ローンチしました。
CMは、野球の大会で選手宣誓を行う青年が、「自分」の活躍を強調した宣誓を行う姿を描いています。彼の姿を通して、どのスポーツであっても、選手ひとりひとりがチーム、コーチ、ファン、対戦相手そして世界にインスピレーションを与える事ができ、その自信や自分への誇りがチームのためになるというメッセージを含まれています。また、CMには、元MLB選手の野茂英雄氏さんと上原浩治選手も出演しています。
CMは2013年のワールド・ベースボール・クラシックの放映中に流れました。

Read More