W+K Tokyo

Travel Portland | ODNAROTOOP

TP_wkpr_KV_720x405 TP_TSITETP_INFLUENCER_KIT

These are the mountains that rise in the distance, and this is the river that runs right beside us.
And these are the bridges that always connect us in Odnarotoop…

Planned and developed by Wieden+Kennedy Tokyo, Odnarotoop is the Travel Portland's first campaign in Japan.
The campaign included the original song and the interactive music video that let users virtually experience the chaotic culture of Portland, which one usually encounters only when actually visiting the city.
At the campaign website, users can take or upload a photo of their face to create their own original music video. The site allows users to take a mysterious virtual trip, and share the music video and 29 GIF scenes on social media channels. Moreover, an installation showing the music video on multi-screen was on show at the Daikanyama TSUTAYA T-SITE.
http://odnarotoop.com/

米オレゴン州ポートランド観光協会の日本初のキャンペーン「オドナロトゥープ」。

実際に現地に行ってみなければわからないポートランドのカオスなカルチャーを、音楽と映像を通してバーチャル体験していただこうと展開した本キャンペーンでは、オリジナル楽曲と体験型ミュージックビデオを制作しました。

また、自分の顔写真を使ってオリジナルのミュージックビデオを作ることができるキャンペーンサイトも制作。「オドナロトゥープ」の世界に入りこみ、ちょっと不思議なバーチャルトリップが楽しめるこのサイトでは、ミュージックビデオと29種類全てのGIFはSNSでシェアできます。そのほか、本キャンペーンに合わせ、代官山蔦屋T-SITEにてマルチスクリーンによるミュージックビデオの展示も開催しました。

http://odnarotoop.com/

Read More