W+K Tokyo

Shiri100

These days people seem to spend more time swiping for new information with their fingertips than they do moving their bodies. Working with Oronine in 2013 we wanted to bring a fresh new message to inspire people to use their bodies again. The title of the campaign is “The 100 things in Japan you should know by doing” and in Japanese is abbreviated to “SHIRI100”. Through the campaign, we targeted men and women in their 20s and 30s and encouraged them to try the Oronine 10 gram tube.

ちかごろ、頭や指先を使って考えたり検索したりする機会が増える一方で、外で体を動かして活動する機会が減っています。そこで携帯にも便利なチューブタイプをそのラインナップに持つオロナインH軟膏は、「からだ、つかおう。」というメッセージとともに、新しいプロジェクトをサポートしていきます。

ちょっと長めのその名も「知ったつもりにならないでリアルに体験した方がいい日本の100」略して「知リ100」。知リ100は、日本中の体を大胆に使い意外な学びや感動がある体験アイデアを収集して紹介する企画です。

知リ100体験を通して、キズをつくる機会が多くアクティブな20代30代のみなさんにとっても関心の高いオロナインの使用シーンを提案していきます。

Read More