W+K Tokyo

TSUBAKI | Good hair pushes your back to move forward

March 2018—Shiseido’s TSUBAKI launches a fully renewed brand communication to accompany renewal of its products.

In 2006, Shiseido launched the TSUBAKI haircare line with the phrase “Japanese women are beautiful” to praise the beauty of Japanese women. However, environment surrounding women has changed significantly over the last 12 years. There has been increased attention to potentials of women in various areas, as well as diversification of ways of life and the definition of beauty. With these changes, TSUBAKI’s idea of beauty has also progressed to “beauty is not about outer validation, but confidence that springs out from within.”

TSUBAKI’s new message is, “Good hair pushes your back to move forward.”

The new brand communication does not hero ‘someone,’ it heroes women’s ‘hair’ and sheds light on the value of hair for women. The 60’ and 15’ spots, as well as the storefront visuals, express the message that good beautiful hair shouldn’t be considered as burden or troublesome in your busy everyday life, but rather, something that makes you positive and confident.

資生堂はTSUBAKIブランドのフルリニューアルに伴い、コミュニケーションを一新しました。

さかのぼること2006年「日本の女性は美しい。」のスローガンとともに日本女性の美しさを讃えるシャンプーブランドとして誕生したTSUBAKIですが、この12年間は、世界中で女性をとりまく環境が変化した12年間でもありました。ありとあらゆるジャンルで女性が持つ可能性が注目され、その生き方が多様化し、美しさの意味も多様化した時代であったと言えます。そんな時代背景の中でTSUBAKIが考える美のあり方も、「外見にとらわれない、内なる健やかさと自信こそ、美しさのみなもと」という考え方へ進化しました。

TSUBAKIの新しいメッセージは、「いい髪は背中をおす。」

新しいブランドコミュニケーションの主人公は「誰か」ではありません。女性の「髪」そのものが主人公です。女性にとっての髪の価値に新たな光を当てる内容になっています。健康で美しい髪は、忙しい日常の中にあっても、手間や重荷になるものではなく、自信や前向きさのみなもとになるもの、というメッセージを60秒と15秒のCM、店頭ビジュアルでも表現しています。

Read More