W+K Tokyo

SPOTIFY “#Music Discovery With Emoji”

In partnership with Twitter, Spotify ran the campaign “#MusicDiscoveryWithEmoji” for a month from 16th November 2016. Users expressed themselves using three emojis along with the hashtag “#絵文字で音楽発見” which means “#MusicDiscoveryWithEmoji”. Then, as a reply, they received an autoplayable song that matched up with their tweeted emojis. A perfect way to discover your perfect musical fit. Using Twitter, this campaign aims to spread the excitement of discovering new music in a unique and personal way.

To inform this campaign, we made 8 short movies with emojis.

音楽配信サービスSpotifyのTwitterを使った「#絵文字で音楽発見」キャンペーンが2016年11月16日から1ヶ月展開されました。ユーザーがTwitter上でハッシュタグ「#絵文字で音楽発見」とともに自分を表す3つの絵文字を投稿すると、それに合わせて選ばれた音楽がユーザーに返信されるという仕組みです。まだ知らないけれど、きっと好きになる、そんな新しい音楽に出会うことの楽しさを、Twitterでユニークかつパーソナルな形で参加者に体験してもらいました。
また、このキャンペーンを広く知ってもらうために、絵文字を使ったショートムービーを8本制作しています。

Read More