W+K Tokyo

SPOTIFY “NEW MUSIC, NEW ME”

Spotify, one of the world’s premier music streaming services, launched in Japan. The theme of the campaign is “New music, new me.”

As music fans know, music has the power to change the listener in ways big and small. To demonstrate how music can excite and enrich everyday life, we identified five different music fans and showed how discovering new music directly affects them in a series of humorous vignettes.

Each vignette encourages music fans to “Discover new music you didn’t know you’d love”, and remind them how music can change the way we look at the world around us.

音楽配信サービスSpotifyの、日本でのサービス開始に伴うブランドキャンペーンの企画制作を担当しました。キャンペーンのテーマは「新しい音楽、新しい自分」です。

音楽は人を変える力を持っています。新しい音楽との出会いは、新しい変化をもたらします。5人の音楽ファンのユーモアあふれるストーリーを通して、新しい音楽との出会いがいかに彼らに影響を与えたのかということを表現しました。

それぞれのストーリーは、今まで知らなかったけれど好きになれる音楽を発見した時のような、音楽との素晴らしい出会いをすべての人に体験してほしいという思いから生まれました。それを可能にするのがSpotifyであるということも同時に伝えていきます。

Read More